Nu är det dags snart

Det känns lättare att säga " jag längtar till julafton" för det är ju något jag brukar göra varje år, Att föda barn har jag aldrig gjort heller aldrig haft den här eviga längtan till något. Tiden har rusat i väg även om jag aldrig riktigt lyckas erkänna det och bara klagar på hur jävla sakta den gått dagarna i enda

Nu med facit i hand är det 16 dagar kvar till beräknad förlossning 16 dagar är INGENTING även om risken finns att man som förstföderska går över tiden, Vilket dom sagt att jag ska slippa med tanke på alla besvär som uppkommit så här i sluttampen.
Jag har ont dagligen till och från, Tänk om han vill titta ut tidigare än beräknad? Det vore ju alldeles underbart, Det här året skulle inte kunna sluta bättre även om det faktiskt är lite läskigt att det i princip kan hända när som hellst, Jag skulle inte vilja vara i min egen närhet om vattnet går.. fatta en Linda i panik, spänning och jävligt förväbntansfull och orolig neej gud vad läskigt..

Allt är iallafall klart inför ankomsten ÄNTLIGEN, känns skönt att jag till slut hann med tanke på att det känts som om jag skjutit på allt till " sista sekund" som med precis allt annat..
Till en början visste jag inte om han ville stanna kvar inne i magen, då kan man ju inte springa och köpa allt, Sen visste jag inte vad det var pojke eller flicka och allt i vitt och beige kändes så där ( även om det nästan blev så endå) jag har ju alltid haft lite svårt för det där " blåa till pojke" och " rosa till flicka" och var helt bestämmd på att jag inte skulle ha det vad det än blev, Som sagt blev det ju en blå vagn endå, men jag har faktiskt lärt mig leva med det och känner mig endå nöjd, sittdelen är ju svart och det är den jag älskar haha.
Hoppas bara jag kommer trivas med vagnen så mkt att jag behåller den enda fram tills det är dags för just sittdelen, Annars har jag ju gått emot mina blåprinciper helt i onödan haha..

Sen flyttade jag ju mitt upp i allt det här ståhejjet om vad som skulle införskaffas och inte, vilket gjorde att det drog ut på tiden lite också, Ville ju inte köpa saker som jag inte hade någonstans att ställla.. Men nu har jag det och där står dom också, Lägenheten är så gott som klar! Invänta bara målarna för att få upp tapeterna överallt, Samt lite lampor... I början på nästa år räknar jag med att även det är klart.. Det känns så bra nu..

Carro är på väg hit med LUSSEBULLAR, helt sjukt vad jag är sugen inte ätit en enda iår... Det enda med saffran är dom där längderna jag och mamma köpte för nån vecka sen mendet var liksom inte riktigt samma sak även om dom smaka himmelrike, Sen blev de ju aldrig någon lucia på Jacops dagis då han som alltid blev sjuk.. Men snart så har min mage och jag njutit av årets första lussebulle åh det är lite bäst för henne att dom är goda har liksom rätt stora förväntningar om man så säger hah..
Sen är även Jospehine påväg, hon promenerar hit idag... Hurtbulle, Hade också önskat att jag var det, Jag ska bli, kommer bli även det i början på nästa år..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0