Det här med otrohet..



Om ni har två vänner som är ett par och ni får veta att den ena av dom varit otrogen, Vad gör man då? Är vän med den ena och håller käften.. Eller är vän med den andra och berättar?

Självklart är det egentligen inte den tredjeparts uppgift men att gå runt och låtsas som det regnar när man tusen gånger blivit tillfrågad om någonting hänt är allt annat än en barnlek, Av egen erfarenhet tycker jag personligen att det inte finns något värre än att stiga in i ett rum känna hur ALLAS blickar skär igenom huden för att dom VET vad som hänt, medans man själv tror att allt är guld och gröna skogar. Det är hemskt!


Det är ett jävla dilemma det där alltså, Självklart kommer sanningen ALLTID fram oavsett vem som berättar. Men den dagen då? Då det kommer fram att man ALLTID vetat om vad som egentligen hände... Det är den dagen man känner sig som värst!


För som sagt den dagen kommer
ALLTID....


Bara en tanke jag hade, Vad tycker ni????


Kommentarer
Postat av: Sarah

Berätta... för som du säger, det kommer ju alltid fram... åh Lindah, du har hjälpt en del människor med att berätta saker... u know what im talking about ;)

2010-04-07 @ 16:26:53
URL: http://sadeer.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker man ska tving vännen som vart otrogen att berätta om den vägrar tycker jag att man ska berätta det själv.. Som du skriver, de kommer alltid fram, kommer de då fram att man vetat så förlorar man vännen som man hållt de hemligt för.

Och om de nu inte skulle komma fram, vad är man för en vän som kan träffa människan och kolla den i ögongen och låssas som ingenting när man vet hur dens flickvän/pojkvän har sårat den så djupt.

Nej sanningen ska absolut fram, på ett eller annat sätt så fort som möjligt.

2010-04-07 @ 16:28:27
Postat av: teSz

Knepig fråga .. men jag skulle nog försöka få den personen som gjort detta att tala med sin partner.



det blir bara värre ju längre tiden går liksom :/

2010-04-07 @ 16:29:27
URL: http://plastgolv.blogg.se/
Postat av: Angiie

Jag har håller med teSz, jag skulle prata med personen som gjort saken i fråga, säga att du vet vad dom gjort och prata lite... om det inte funkar hade jag gått till den andra parten.

2010-04-07 @ 19:50:13
URL: http://www.angiies.se
Postat av: Jenny

Jag tycker att du ska berätta men först berätta för den otrogna att du tänker berätta för den bedragna killen/tjejen.. Det är det ända rätta.. =) Kram till dej och elias

2010-04-08 @ 20:46:12
URL: http://jennymangsloften.blogg.se/
Postat av: carro

Berättar till verderbörande person. Ge den vännen som varit otrogen en chans att berätta för den den e tillsammans med.. om den inte gör det. så berätta givetvis..

2010-04-08 @ 21:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0